STRATEGISK
KOMMUNIKATION

STRATEGISK
KOMMUNIKATION

FORDI DET DU SIGER, VISER OG GØR ER AFGØRENDE FOR AT KUNDERNE VÆLGER DIG FREM FOR KONKURRENTERNE.

Er du en virksomhed, så er ”strategisk kommunikation” alt det, du gerne vil have dine medarbejdere siger, viser og gør i praksis, og som betyder, at I adskiller jer på en måde, så kunder foretrækker jer frem for konkurrenterne”.

Det primære mål med strategisk kommunikation er at opnå en klar positionering i markedet, så du kan tiltrække flere kunder, opnår højere omsætning og ikke mindst højere indtjening på bundlinjen.

Jo mere konsistent og jo mere tydeligt medarbejdere forstår at italesætte, vise og agere i forhold til jeres ønskede positionering, desto større er chancen for, at kunderne forstår og ikke mindst oplever, hvad der gør jer anderledes.

Det lyder jo ret simpelt, men i praksis kan det være rigtig svært.

Dels er I som virksomhed afhængig af, at medarbejderne kommunikerer og agerer på en bestemt måde. Derfor laves der ofte en såkaldt ”kommunikationsstrategi”, der overordnet set viser og beskriver alt fra jeres mission og vision til, hvad der står, og hvilke farver der er, i jeres salgspræsentationer. Jeres kommunikationsstrategi er jeres fælles guide til, hvad I alle sammen skal tænke, sige og gøre i hverdagen for at opnå en bestemt position i markedet.

Dels er I afhængige af, hvad jeres konkurrenter i markedet gør. Jo større konkurrence, og jo mindre forskel der er på det produkt eller den service, I leverer, desto vigtigere er det for jer at kommunikere klart og kontinuerligt til markedet. Oftest kræver det, at I booster jeres image med brandet kommunikation og marketing.

Nedenfor er et eksempel på, hvordan du kommer i gang med at lave en kommunikationsstrategi.

En god positionering er ikke noget du bare beslutter dig for. Det er noget du gør dig fortjent til gennem det du siger, viser og gør i praksis. Ikke kun i salg, men også i produktudvikling, design, kundeservice etc.

Hvilke variable der er attraktive, varierer fra branche til branche og fra virksomhed til virksomhed.

Eksemplet til venstre viser bilbranchen, hvor Fiat ønsker at ændre deres positionering til at blive opfattet som mere trendy og dermed kunne tage en højere pris. Det betyder ikke, at Suzuki, Seat eller Hyundai nødvendigvis også ønsker at være mere trendy. Måske de netop ønsker at positionere sig som klassiske og billige, fordi de er særligt dygtige til at lave biler til netop det kundesegment.

Spørgsmålet er, hvad din virksomheds position er i markedet? Har du svært ved at sælge eller forsvinder dine kunder, så er der noget, der tyder på, at du er nødt til at arbejde med din strategiske kommunikation for at ændre din positionering.

Din positionering er det, markedet og kunderne tænker om dig

Din positionering er det, markedet og kunderne tænker om dig

Data er intet værd, før de bliver omsat til værdifuld viden.

Har du svært ved at sælge eller forsvinder dine kunder? Så er der noget, der tyder på, at du er nødt til at arbejde med din strategi og strategiske kommunikation for at ændre din positionering.


Nedenstående eksempel viser, hvordan Fiat ønsker at ændre deres positionering til at blive opfattet som mere trendy og dermed kunne tage en højere pris. Det betyder ikke, at fx Suzuki eller Hyundai også ønsker at være mere trendy. De har netop specialiseret sig i at lave billige, klassiske biler.


PRISEKSEMPEL

PRISEKSEMPEL

FÅ HJÆLP TIL AT FÅ LAVET EN KONKRET OG OPERATIONALISERBAR KOMMUNIKATIONSSTRATEGI OG BLIV KONKURRENCEDYGTIG!

Med mere end 20 års praktisk erfaring med strategi, forretningsudvikling, kommunikation, markedsføring, salg og digitalisering, kan jeg hjælpe dig med at identificere, hvordan din virksomhed kan udnytte strategisk kommunikation til at opnå konkurrencefordele og differentiere jer fra konkurrenterne.

PRISEKSEMPEL:

Jeg faciliterer 2 eksklusive workshops for ledelse og nøglepersoner – 2 x 5 timer.

Du får:

  • En klarlægning over din virksomheds unikke DNA, jeres nuværende position i markedet, hvad I skal gøre for at differentiere jer tydelig og derved øge jeres omsætning og indtjening.
  • En nedskrevet, konkret og operationaliserbar kommunikationsstrategi, som du kan handle på
  • En klar prioritering af, hvordan du investerer dine kommunikations- og marketingressourcer, så du opnår maksimal effekt.

PRIS: 50.000 DKK ekskl. moms

Er du i tvivl om potentialet?

Jeg vil gerne udfordre dig på, at du kan vækste din forretning med 25-50% på 1-2 år, hvis du begynder at arbejde målrettet og strategisk med din kommunikation og marketing. No cure, no pay.

Book et uforpligtende møde og lad os tage en snak om, hvad der skal til for at din virksomhed øger omsætningen gennem målrettet kommunikation og marketing. Du kan ringe på 93 950 955 eller skrive til mig her

Malene har været tilknyttet virksomheden gennem en optimeringsproces, hvor vi fik gennemgået og nytænkt hele vores marketingstrategi samt optimeret alle processer i vores marketing afdeling. Malene har været tilknyttet i over et år og gennem hele processen formåede hun at få alle medarbejdere med mod målet.

Vi har fået konkrete værktøjer og har udarbejdet overskuelige dashboards, som anvendes i mange afdelinger i hele virksomheden i dag.

Ind imellem siger vi stadig til hinanden ”lad os lige stoppe op og spørge os selv, hvad Malene ville sige til det her?“

Beaute Pacifique, Amalie Andersen, CEO

Malene har været tilknyttet virksomheden gennem en optimeringsproces, hvor vi fik gennemgået og nytænkt hele vores marketingstrategi.

Vi fik bl.a. konkrete værktøjer og udarbejdet overskuelige dashboards, som anvendes i mange afdelinger i hele virksomheden i dag.

Ind imellem siger vi stadig til hinanden ”lad os lige stoppe op og spørge os selv, hvad Malene ville sige til det her?“

Beaute Pacifique, Amalie Andersen, CEO

Få inspiration, tips & tricks, invitationer til events og meget andet på e-mail.

Tilmeld dig min mailliste her:

E-mail*:

Fornavn*:

Efternavn*:

Få inspiration, tips & tricks, invitationer til events og meget andet på e-mail.

Tilmeld dig min mailliste her:

E-mail*:

Fornavn*:

Efternavn*:

Få inspiration, tips & tricks, invitationer til events og meget andet på e-mail.

Tilmeld dig min mailliste her:

E-mail*:

Fornavn*:

Efternavn*: