MARKETING AUTOMATION ER EN GOD INVESTERING FOR DE FLESTE VIRKSOMHEDER. HAR DU KUN FÅ RESURSER TIL MARKETING, ER DET DEN PERFEKTE LØSNING.
FORESTIL DIG, AT DU HELE TIDEN KUNNE VÆRE SYNLIG OVER FOR POTENTIELLE KUNDER. SÅ SNART EN NY KUNDE OVERVEJER ET KØB, ER DU AUTOMATISK SYNLIG. VEL OG MÆRKE HELT UDEN, AT DU SKAL SKRIVE OG POSTE NYE OPSLAG, LAVE NYE ANNONCER ELLER KONSTANT UDSENDE.
Muligheden findes og kaldes overordnet set for ”Marketing Automation”. Bag begrebet ligger en række forskellige teknologier og løsninger. De har alle det til fælles, at når først de er lavet og opsat, så kører marketing aktiviteter helt automatisk. De kører hele tiden, og du undgår hele tiden at skulle finde på noget nyt.
Hvilken form for marketing automation, der er relevant for din virksomhed afhænger af din nuværende kundebase. Har du fx brug for flere nye kunder? Eller vil du hellere udnytte, at du kan sælge mere til dine eksisterende kunder?