MARKETING

AUTOMATION

SKAB SYNLIGHED OVER FOR POTENTIELLE KUNDER - UDEN AT DU KONSTANT SKAL OPFINDE NYT INDHOLD TIL FX NYHEDSMAIL, OPSLAG PÅ DE SOCIALE MEDIER ELLER ANNONCEKAMPAGNER.

MARKETING
AUTOMATION

MARKETING AUTOMATION ER EN GOD INVESTERING FOR DE FLESTE VIRKSOMHEDER. HAR DU KUN FÅ RESURSER TIL MARKETING, ER DET DEN PERFEKTE LØSNING.

FORESTIL DIG, AT DU HELE TIDEN KUNNE VÆRE SYNLIG OVER FOR POTENTIELLE KUNDER. SÅ SNART EN NY KUNDE OVERVEJER ET KØB, ER DU AUTOMATISK SYNLIG. VEL OG MÆRKE HELT UDEN, AT DU SKAL SKRIVE OG POSTE NYE OPSLAG, LAVE NYE ANNONCER ELLER KONSTANT UDSENDE.

Muligheden findes og kaldes overordnet set for ”Marketing Automation”. Bag begrebet ligger en række forskellige teknologier og løsninger. De har alle det til fælles, at når først de er lavet og opsat, så kører marketing aktiviteter helt automatisk. De kører hele tiden, og du undgår hele tiden at skulle finde på noget nyt.

Hvilken form for marketing automation, der er relevant for din virksomhed afhænger af din nuværende kundebase. Har du fx brug for flere nye kunder? Eller vil du hellere udnytte, at du kan sælge mere til dine eksisterende kunder?

1
2
3
4
5
6
7
8

MÅDER HVORPÅ DU KAN AUTOMATISERE DIN MARKETING

LEADS & NYE KUNDER

Artikler (blogs) på jeres website er en effektiv måde at sikre, at din virksomhed bliver fundet på google, når potentielle kunder søger efter løsninger, produkter eller services, især inden for B2B. Derfor er det en god idé at sikre, at der ligger forskellige artikler, og emner som I ved jeres kunder vil søge informationer om på nettet – fx gode råd om vedligeholdelse eller brug, anbefalinger af fx forskellige teknologier, produkter mv.

Leadopsamling via en ”kundemagnet” handler i første omgang om at få kunden til at afgive personlige data, og allerhelst e-mail-adresse og permission, så vi ved hvem de er. ”Kundemagneten” er et begreb der bruges om et dokument, video, produktprøve eller lignende, som har en værdi for kunderne, der gør at de gerne vil give deres samtykke til at du må sende dem mails fremover. Har du en god ”kundemagnet” kan den leve rigtig længe, uden at du behøver gøre noget.

Når du har fået potentielle kunder til at afgive deres samtykke til, at du må sende dem e-mails, så handler det om at følge op løbende med et flow af e-mails, der øger chancen for at de køber et af dine produkter eller services. Du kan vælge at gøre det manuelt ved løbende at skrive eller ringe til dem, eller du kan lave en automatiseret flow af informationer via e-mails ud fra, hvordan du tror der er størst sandsynlighed for at potentielle kunder køber. Det kan være sæsonrelevante tilbud, anbefalinger fra eksisterende kunder mv.

Re-targeting er en meget målrettet form for annoncering. Her bruger du kun penge på at vise annoncer på fx Google, Facebook eller LinkedIn, hvis din kunde allerede har været på din hjemmeside en gang før. Re-targeting er yderst effektiv, hvis du har meget trafik til din hjemmeside, og det vel at mærke er trafik fra potentielle kunder.

MERSALG & FASTHOLD

60-80% af de kunder, der ellers betegner sig som tilfredse efter første køb, vender aldrig tilbage. Automatiserede e-mails baseret på kundens seneste køb er den billigste og mest effektive metode til at øge både øge både gen- og mersalg til tidligere kunder. Dette er relevant uanset om du sælger til forbrugere, virksomheder eller det offentlige.

Leverer du produkter eller services, hvor der går langt imellem køb, så er du nødt til at holde linjen varm og dine ydelser top-of-mind i meget lang tid. En effektiv måde at gøre det på, er ved løbende at tilbyde ny viden, underholdning eller uddannelse. Det behøver til gengæld ikke være nyheder, hvis bare det er relevant og interessant for kunden. Og derfor kan du udvikle et automatiseret e-mail-flow, som sikre at du løbende henvender sig til kunden med professionel og værdiskabende e-mails.

Leverer du produkter eller services, hvor der går langt imellem køb, så er du nødt til at holde linjen varm og dine ydelser top-of-mind i meget lang tid. En effektiv måde at gøre det på, er ved løbende at tilbyde ny viden, underholdning eller uddannelse. Det behøver til gengæld ikke være nyheder, hvis bare det er relevant og interessant for kunden. Og derfor kan du udvikle et automatiseret e-mail-flow, som sikre at du løbende henvender sig til kunden med professionel og værdiskabende e-mails.

Bonus- og loyalitetsprogrammer er især relevante, hvis du henvender dig til forbrugerne. De er lidt dyrere at komme i gang med, men er særdeles effektive, når du sælger produkter eller services, hvor konkurrencen er høj.

EKSEMPEL PÅ AUTOMATISERET GENAKTIVERINGSFLOW EFTER FØRSTE KØB

EKSEMPEL

EKSEMPEL

ET GODT EKSEMPEL PÅ HVORDAN AUTOMATISERET E-MAIL-MARKETING KAN BRUGES TIL AT FASTHOLDE KUNDER OG ØGE SALGET ER ET SÅKALDT GENAKTIVERINGSFLOW.

GENAKTIVISERINGSFLOWS I FORM AF E-MAILS KAN BRUGES AF STORT SET ALLE TYPER AF VIRKSOMHEDER. DET ER ALTSÅ RELEVANT UANSET OM DU SÆLGER B2C ELLER B2B OG PRODUKTER ELLER SERVICES.

Det vigtigste er, at kunderne potentielt køber mere end én gang. Det behøver ikke være samme produkt, du forsøger at sælge. Det kan lige så godt være efterfølgende køb af reservedele og løbende vedligehold, eller tilkøb af andre produkter eller services.

Forestil dig fx, at du sælger løbesko, lederkurser eller reservedele til maskiner. Når du sælger til en kunde, håber du naturligvis, at kunden kommer tilbage. Udfordringen er bare, at der ofte at kunden har glemt, hvor det sidste køb blev foretaget. Eller der er måske kommet en ny indkøber hos din erhvervskunde. Automatiske e-mails, der sendes, når der er størst sandsynlighed for genkøb, øger chancen for at kunden også køber hos dig næste gang.

Min erfaring er, at gensalg hurtigt kan øges med langt over 50%, hvis du sørger for at genaktivere kunderne. Og den mest effektive måde at gøre det på, er ved at sende dem automatiske e-mails efter første køb. Prøv lige at overføre det på din egen virksomhed? Forestil dig, at du kunne få bare halvdelen af dine kunder til at købe hos dig. I stedet for kun at købe én gang, så køber de i stedet hvert eller hvert 2. andet år? Hvor meget ekstra ville du så omsætte for om året – 50.000 kr., 500.000 kr. eller måske 5 mio. kr.?

Uanset, så er din investering i automatiseret e-mail marketing hurtigt tjent ind.

Min erfaring er, at du hurtigt kan øge gensalget med langt over 50%, hvis du sørger for at genaktivere kunderne ved at sende dem automatiske e-mails efter første køb.

Citat: Malene Jordt Andersen, ekspert i marketing og digitalisering

Min erfaring er, at du hurtigt kan øge gensalget med langt over 50%, hvis du sørger for at genaktivere kunderne ved at sende dem automatiske e-mails efter første køb.

Citat: Malene Jordt Andersen, ekspert i marketing og digitalisering

PRISEKSEMPEL

PRISEKSEMPEL

MANGE VIRKSOMHEDER TROR AT AUTOMATISERET E-MAIL-MARKETING ER DYRT OG TIDSKRÆVENDE. DET ER DET FAKTISK IKKE.

NÅR FØRST DET ER OPSAT, ER DET BÅDE EFFEKTIVT OG KRÆVER IKKE DET STORE VEDLIGEHOLD. OG SÅ ER DET LANGT BILLIGERE, END AT SKULLE UD OG SKAFFE NYE KUNDER.

Her er et eksempel på, hvad det koster at få hjælp til sikre, at du:

  1. Overholder både GDPR- og -markedsføringslovgivningen
  2. Hurtigt får opsat et automatiseret marketing flow, der skaber salg.

Har du allerede styr på dine kunders e-mail-adresser og GDPR-samtykker. Og har du mod på selv at installere og opsætte nogle mails i mailchimp samt integrere med dit website. Så kan du faktisk helt selv lave automatiserede marketing flows for ganske få tusinde kroner pr. år.

For langt de fleste små og mellemstore virksomheder kan det betale sig at få hjælp til at få styr på GDPR-samtykker, opsætning og integrationer af e-mail-marketing-system og websites.

Jeg tilbyder en OPSTARTSPAKKE, hvor du for kun 49.000 kr. (ex. moms) får styr på din e-mail database. Derudover hjælper jeg med at opsætte al teknik og relevante automatiserede e-mail-marketing flows. Herefter kører flowet automatisk. Du eller din kollega bliver naturligvis uddannet i selv nemt at kunne vedligeholde og opdatere indholdet af e-mails.

Vil du gerne vide mere eller booke et uforpligtende møde? Du er altid meget velkommen til at give mig et ring på 93 950 955 eller skriv til mig her.

Få inspiration, tips & tricks, invitationer til events og meget andet på e-mail.

Tilmeld dig min mailliste her:

E-mail*:

Fornavn*:

Efternavn*:

Få inspiration, tips & tricks, invitationer til events og meget andet på e-mail.

Tilmeld dig min mailliste her:

E-mail*:

Fornavn*:

Efternavn*:

Få inspiration, tips & tricks, invitationer til events og meget andet på e-mail.

Tilmeld dig min mailliste her:

E-mail*:

Fornavn*:

Efternavn*: