Her på siden deler jeg gratis ideer og værktøjer til, hvordan du kan komme i gang med at udnytte digitale strategier og digitale løsninger til at forbedre din konkurrenceevne, effektivisere din marketing og øge salget.
Kommunikerer og markedsfører din virksomhed sig nok til at skabe vækst?
Din virksomheds evne til at kommunikere er et af de absolut vigtigste våben i konkurrencen om kunderne! En dygtig kommunikator kan vinde krige uden at være overlegen på våben, størrelse eller penge. Det samme gælder for virksomheder, der konkurrerer for at tiltrække kunder. Du kender sikkert også Simon Spies udtalelse; ”Dårlig omtale er bedre end […]
Hemmeligheden bag marketing der virker – gratis webinar
Er du også træt af bullshit marketing? Og er du træt af velmenende råd fra venner og bekendte samt mindre velmendende råd fra de mange bureauer, der gerne vil sælge dig Facebook-annoncering, ny hjemmeside og Google Adwords? 🤬 Jeg har talt med en del mindre virksomheder, selvstændige og iværksættere, som er frustrerende over, at de […]
Digitalisering af marketing og salg for SMV
Der er mange gode grunde til at digitalisere både marketing, salg og andre områder af din forretning. Alligevel er der rigtig mange SMV, der stadig ikke udnytter de digitale platforme godt nok. Den primære årsag er, at det kan virke fuldstændig uoverskueligt og uigennemskueligt. Dels er udvalget af muligheder enormt, dels kræver mange af løsninger […]
Vil du have økonomisk tilskud til digitalisering i 2022
Som noget nyt har SMV:digital nu fra starten af året offentliggjort, hvornår der kan søges om tilskud til digitalisering. Heldigvis er der i 2022 kommet flere små puljer, som især de mindre virksomheder kan gøre brug af, da det ikke kræver, at man som virksomhed skal binde sig for en større investering i ny teknologi, […]
Få succes med din strategi – og få dine ideer og visioner til at lykkes
Rigtig mange virksomhedsledere har visioner og ideer til, hvor forretningen er på vej hen. Men visioner og ideer bliver ikke til virkelighed medmindre du har en strategi, der er eksekverbar for dine medarbejdere. Derfor bør alle virksomheder have en strategi, og alle medarbejdere bør kende strategien, og vide hvad de skal gøre for at lykkes! […]
Hjælp til udfordrede virksomheder – bliv konkurrencedygtig i 2021
Hvert år udarbejdes det såkaldte SMVbarometer, som tager temperaturen på danske virksomheder op til 250 ansatte. Og forventningerne til 2021 viser, at virksomhederne står over for store udfordringer i 2021. Er du en af dem, så er der hjælp at hente i denne artikel. Seneste SMVbarometer stiller bl.a. spørgsmål til små og mellemstore virksomheders (SMV) […]
Muligheder og udfordringer når SMV skal digitalisere
Overvejer du, om det er relevant for din virksomhed at digitalisere? Om det overhovedet er værd at investere i digitalisering? Start i stedet et helt andet sted. Spørg dig selv, ”hvordan skal min virksomhed skabe vækst om 3-5 år?”. Hvad er det, kunderne vil have om 3-5 år? Er det fx billigere, bedre, hurtigere, mindre, […]
Hvad er Lead generering, lead nurturing og lead scoring?
Vil du sikre fuld effekt af dine markedsførings- og salgsinvesteringer, er det en nødvendighed at arbejde med lead generering, lead nurturing og lead scoring. Allerede tilbage i 2018 viste en undersøgelse fra Salesforce, at 87% af kunderne starter deres købsproces på de digitale medier. Og det er især på de digitale medier, at lead genering, […]
Facebook annoncering – elsker / elsker-ikke?
Har du prøvet Facebook annoncering og ikke rigtig oplevet den salgseffekt, som alle andre ellers taler om? Facebook annoncering er i rigtig mange tilfælde en super god investering. Og vi kan ikke komme uden om, at det er det mest brugte medie blandt den danske befolkning i dag. Hele 63% er på Facebook dagligt og […]
Test kunderejsen på dine kollegaer – du bliver garanteret overrasket
Du ved det sikkert godt. En god forståelse for jeres kunders beslutnings- og købsproces er afgørende for, at din markedsføring bliver omsat til resultater. Har du også tænkt på, at jeres kommunikationsproces med kunderne ikke er stærkere end det svageste led? Hvad nu hvis dine kollegaer eller medarbejdere i salg, kundeservice eller butikken ikke forstår […]
3 nøgletal du bør måle på – når marketing ikke er for sjov!
En af udfordringerne med marketing i dag er, at vi kan måle på stort set alt. Vores hjerner er bare ikke skabt til at analysere på mange tal. Derfor ender mange med at måle, uden at tallene bliver brugt til noget aktivt. I stedet for at måle på alt muligt, så udvælg de 3 nøgletal du […]